18.2.12

Een knipoog naar de jaren 70

Ik ben gek op stoffen met drukke prints. Tijdens een speurtocht naar nieuwe stofjes ben ik afgelopen zomer gestuit op een webshop met de meest geweldige bedrukte stofjes. Het aanbod is met 22.000 stoffen waanzinnig groot. Je kan je vast wel voorstellen, dat het nog een hele klus was om binnen budget te blijven.



Maar het is gelukt, ik heb een selectie kunnen maken. Hieronder zie je aantal stoffen die ik heb besteld:









Ik denk dat deze stoffen geschikt zijn voor de typische jaren 70 jurken. Daarom ben ik op zoek gegaan naar patronen uit deze periode. En met succes, want een paar dagen terug heb ik mijn patronen ontvangen. Met een rood kader heb ik aangegeven welke modellen ik het mooist vind.




Uit de januari 1973 editie heb ik mijn oog laten vallen op het blauwe blousejurkje. Maar ook het model van het jurkje met het zigzag-motief vind ik erg leuk. Voor het tweede model zijn de stoffen helaas niet geschikt. Een mooi excuus om weer naar een stoffenwinkel te gaan!





Met name de drie linker jurkjes binnen het rode kader spreken me aan. Het zijn elegante modellen met een mooie afwerking van de hals. De bedrukte stofjes geven de jurken een vrolijk karakter.


Ik kan niet wachten om te beginnen!













No comments:

Post a Comment

Thank you so much for leaving a comment! I really appreciate it!