21.2.12

Work in Progress

In deze blog ga ik een update geven over de projecten waaraan ik momenteel werk. 






De jurk is geïnspireerd op de jaren 50. Ik wilde geen 'echte' jaren 50 maken. Maar ik heb het als uitgangspunt genomen en er een moderne twist aangegeven. Het ontwerp is vergelijkbaar met de  jurkven Berni Dexter en Betty Page Clothing.
Het model bestaat uit een cirkelrok, het lijfje is gevoerd en krijgt een knoopsluiting in het voorpand. De patronen zijn door mij getekend en op maat gemaakt.



Voor de blouse heb ik een patroon uit een Knipmode gebruikt en naar mijn eigen wensen aangepast. Ik heb de lange mouw vervangen door een korter pofmouwtje. Daarnaast heb ik de boord verlengd zodat er een strik ingelegd kan worden.



In een van mijn vorige blogs heb ik geschreven over de jaren 70 patronen die ik onlangs heb ontvangen. Ik heb een model uitgekozen en inmiddels de patronen voorbereid, zodat ik eerst een proefmodel kan maken. Het is overigens het linker jurkje op de afbeelding geworden.



In de avonduurtjes ben ik meestal aan het breien. Momenteel ben ik bezig met een trui in een gerend model.


Zo gaat het uiteindelijk worden:



Het is geen vintage breipatroon, maar ik wilde hem toch even delen.

No comments:

Post a Comment

Thank you so much for leaving a comment! I really appreciate it!