30.4.12

Finished: 50s Inspired Blouse

Finally I finished one of my sewing projects! Well, what can I write about it? I used a modern pattern which I altered. This is actually my third blouse using this pattern. If you want to see the other blouses click here and here. I added a bow, a slightly bigger one then in one of the other blouses. And I added a puffed sleeve. 



Gisteren heb ik eindelijk een van mijn projecten af kunnen ronden. Wat kan erover vertellen? Ik heb een hedendaags patroon gebruikt, die ik naar mijn eigen smaak heb aangepast. Dit is inmiddels de 3e blouse die ik gemaakt heb met behulp van dit patroon. De andere blouses vind je hier en hier. De kraag heb ik aangepast zodat er een strik van kan worden gemaakt. Dit heb ik bij een van de andere blouses ook gedaan, maar deze is wat groter. Daarnaast heb ik de mouw and de onderzijde iets latten poffen. 


 The fabric is the most slippery fabric I ever used. Its a slightly sheer polyester. Normally I try to avoid synthetic fabric as much as I can, but this time was an exception. A while ago, I got lots of fabric from my mother in law. This one is from that stash. And I fell in love with the print. Really, I couldn't resist! I knew immediately that this fabric would be perfect for a 50s inspired blouse.

De stof is de meest gladde stof waarmee ik ooit heb gewerkt. De stof is een ietwat doorzichtige polyester. Normaal gesproken vermijd ik synthetische stoffen zoveel mogelijk, maar dit was een uitzondering. Een tijdje geleden heb ik een stapel stoffen ontvangen via mijn schoonmoeder. Dit stofje heb ik ook van haar gekregen en ik was meteen helemaal weg van de print. Ik wist meteen dat deze stof geschikt zou zijn voor een op de jaren 50 geïnspireerde blouse.



Cutting and sewing the fabric was quite a challenge. Not only the slipperyness (is that a real word??) but also the pins and needles I used left little holes in the fabric. This means when something went wrong I couldn't redo it all the time, because it would show the little holes. 

Het knippen en naaien van de stof was een behoorlijke uitdaging. Niet alleen vanwege de gladde stof, maar de gaatjes van de spelden en de naalden bleven ook zichtbaar. Fouten maken was daarom eigenlijk niet mogelijk.


In the end, I'm quite content with the result!
Ondanks alles, ben ik tevreden met het resultaat!

No comments:

Post a Comment

Thank you so much for leaving a comment! I really appreciate it!