13.5.12

New fabric

I've been really busy lateley. Work and also preparing for my sewing exam. I never thought I would make it in time, but things are getting together now. I haven't finished any of my projects yet, but I've been thinking a lot about upcoming projects.

Het is de laatste tijd druk geweest. Het werk maar ook de voorbereiding van mijn naaiexamen. Ik had niet gedacht dat ik het allemaal af zou krijgen, maar ik ben nu goed op weg. Wat betreft de naaiprojecten waar ik mee bezig ben heb ik nog niets afgerond. Daarentegen heb ik wel veel nagedacht over wat ik allemaal nog wil maken.

A month a go I did some thrift shopping and bought some nice things.I bought two 70s coverbeds and one pillowcase. At first I was a bit displeased with having only one pillowcase. But later on I started thinking that the fabric would be great for a dress.

Een maand geleden ben ik naar een paar kringloopwinkels hier in de buurt geweest. Ik heb twee dekbedovertrekken uit de jaren 70 gekocht. Helaas was er maar een kussensloop bij. Toen ik thuis was bedacht ik dat het best wel eens leuk zou zijn om van een van de overtrekken een jurk te maken.


I used my closet as a source of inspiration. Because the fabric has a floral border it would be great to use it like it has been in one of these dresses:

Ik heb de inhoud van mijn kledingkast als inspiratiebron gebruikt. De stof heeft een band met bloemen en ik denk dat de stof geschikt is voor de onderstaande modellen:

This is one of my favourite summerdresses. It's a 70s maxi dress. If I have enough fabric to work with, it would be great to make a similar dress with the floral border placed at the lower side of the skirt.

Dit is een van mijn favoriete zomerjurken. Het is een maxi dress uit de jaren 70. Als ik voldoende stof heb, zou het gaaf zijn een soortgelijke jurk te maken. De bloemenband kan dan mooi aan de onderkant van de rok. 


The blue dress is also suitable. I could use the floral border for the bodice and the part with the small flowers will be used for the skirt.

De blauwe jurk is ook geschikt. De bloemenband kan ik in het lijfje verwerken, terwijl de overige stof met de kleine bloemetjes voor de rok kan worden gebruikt.


My third option is this dress. I could use the border for the bodice and the skirt, if I have enough fabric of course.

Mijn laatste optie is deze jurk. De bloemenband kan zowel in het lijfje als in de rok worden verwerk, maar dan moet ik wel genoeg stof hebben.


I can use the second coverbed for the first and third dress, if I haven't enough fabric. But I prefer avoiding cutting up the second coverbed.

Wat betreft de eerste en derde jurk kan ik eventueel het tweede overtrek ook gebruiken.

So, which dress should I use to draft my pattern?
Welke jurk zal ik als basis gebruiken voor het patroon tekenen?







No comments:

Post a Comment

Thank you so much for leaving a comment! I really appreciate it!