10.5.13

A few good things


Besides the terrible hayfever I had, a few good things happened last week!


Gelukkig was er behalve de vervelende hooikoorts ook een aantal lichtpuntjes!


Let's start with talking about my current sewing project!
I finally started working on the Brigitte Dress. It took me some time to pick up this project. If you're reading my blog for some time now, you remember I started this making this dress almost a year ago.


Laten we beginnen met mijn huidige naaiproject. Ik heb eindelijk genoeg moed verzameld om verder te gaan met de Birgitte jurk. Het heeft even geduurd voordat ik het aandurfde. Als je mijn blog al langer leest weet je dat ik bijna een jaar geleden met deze jurk ben begonnen. 

brigitte dress


It's so stupid that things look far more difficult then it really is. I added some lace to the neckline to give you an impression of what it's going to be. I want to add lace to the sleeve seams and skirt seam as well.

Het is zo stom dat bepaalde dingen vaak veel moeilijker lijken dan het in werkelijkheid is. Ik heb wat kant langs de hals gelegd om alvast een impressie te geven van wat de bedoeling is. Het kant wil ik ook toevoegen aan de mouwen en aan de zoom van de rok. 

embroidered cardigan geborduurd vestje


After finishing Bestway 1935, I decided to finish first another unfinished cardigan before starting something new. I knitted this cadigan ca. 1,5 year ago. I was quite ambitious with this project. It has lots of embroidery. And I do like some embroidery every now and then, but this is a bit too much for me. On the bright side I finished the right front of the cardigan. The left front is almost finished.
Soon I will start with the back. 
The end is near!

Nadat ik klaar was met Bestway 1935, besloot ik om eerst een ander vestje af te maken voordat ik met iets anders begin. De trui breide ik ca. 1,5 jaar geleden. Ik was nogal ambitieus met dit project. Er zit veel borduurwerk in. Ik vind af en toe borduren helemaal niet erg, maar dit is wel wat teveel van het goede. Maar het positieve nieuws is dat ik inmiddels beide voorpanden bijna klaar heb. Dus ik ga binnenkort beginnen met het achterpand.
Het einde komt in zicht!

I visited a fleamarket last sunday and I bought some nice things. The best thing might be the tailor ham! And I'm also very happy with the vintage hats! They are beautiful!

Afgelopen zondag nog even naar een vlooienmarkt geweest en het was weer geslaagd. De beste vondst is toch wel het strijkkussen! En met de vintage hoedjes ben ik ook erg blij! Ze zijn prachtig!

fleamarket finds vlooienmarkt vondsten

And there is more! Every now and then I'm searching Marktplaats (Dutch Ebay) for vintage patterns for reasonable prices. And last week I hit the jackpot! A lot of 31 fashion magazines including pattern sheets from the 30s! I photographed just part of it.

En dan is er nog meer! Zo nu en dan zoek ik op Marktplaats naar vintage patronen voor acceptabele prijzen. En vorige week had ik de Jackpot! Een partij van 31 tijdschriften met naaipatronen uit de jaren 30! Een deel hiervan zie je op de foto.


het nieuwe modeblad jaren 30

Yes, I'm very very content!

Ik ben zeer tevreden! 

12 comments:

  1. I absolutely LOVE the cardi! Well done - ou could do the buttons and no-one would know the back should be embroided too (and the do the back later)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yes, I could do that, but it feels like cheating ;)

      Delete
  2. Great finds at the flea market! Your gingham dress is very pretty. I've been noticing that gingham has been an up and coming pattern lately in the vintage community. Lovely!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks :) Gingham fabric is so classic and beautiful! It's perfect fabric to get a vintage look!

      Delete
  3. That collection of magazines is magnificent! You really, really hit the jackpot there for sure! I think the most vintage magazines I've ever found in one spot at one time was four. I'd love it if your luck rubbed off on me while yard saling this summer! :)

    I'm really sorry to hear that you've been battling hay fever this week. That definitely is one of the downsides to the return of beautiful springtime weather.

    Sending tons of feel better wishes your way!
    ♥ Jessica

    ReplyDelete
    Replies
    1. I'm so happy with it :) This has never happened to me before! Like you say normally it's like 4-5, I once got 10 vintage knitting magazines. But it's so rare to get that many!

      Delete
  4. I've got a serious ginhgam obsession at the mo - that dress is gorgeous... well worth waiting over a year for! :)

    www.mancunianvintage.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks :) Gingham is great! I knew I need to finish this dress. I hate unfinished projects :)

      Delete
  5. Lovely dress! Ik moet zeker vakker op Marktplaats kijken. Wat een leuke tailor's ham.... Ik ben op zoek naar eer. Gefeliciteerd! En deze oude patronen... ooooo.... gewelding!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dankjewel! Het loont zeker om af en toe op marktplaats te kijken voor oude patronen. Het strijkkussen had ik al een hele tijd op mijn lijstje staan, maar vind ze nieuw te duur. En ik ben er ook niet aan toe gekomen om er zelf een te maken.

      (Ik wist niet dat je Nederlands spreekt!)

      Delete
  6. You are so talented! I just love all your work, the dress is absolutely gorgeous, especially with the lace around the neckline. I am passionate about vintage clothing.

    ReplyDelete

Thank you so much for leaving a comment! I really appreciate it!