29.6.13

Finished: Mrs Depew 1028 Beret

I had a bit of a sewing slump the last couple of weeks, and to get back on track I thought about sewing something easy. I ordered this beret pattern a while ago and it was a perfect sewing project with quick results. Even for me! You might know I'm not really a fast sewer.

De laatste tijd had ik niet zo'n zin om achter de naaimachine te zitten. Maar om toch weer aan de slag te gaan, besloot ik om iets makkelijks te maken. Een tijdje geleden had ik een patroon van een baret gekocht en dit was het perfecte project en met snel resultaat. Zelfs voor mij! Zoals jullie weten, ben ik niet de snelste.

Source

Taking pictures of the beret was pretty difficult. A lot of the pictures turned out to be unsharp and it's very hard to photograph black velvet. And when you're not in the right angle a beret might look a bit weird. Also I had some trouble with my hair. It was a bit rebellious. It's still not perfect, but I wanted to share the pictuers anyway.

Het maken van de foto's was ook een behoorlijke uitdaging. Veel foto's waren onscherp en het is erg lastig om zwart fluweel te fotograferen. Ook kwam ik erachter dat het lastig is om de baret mooi op de foto te krijgen. Vanuit de verkeerde hoek lijkt het een beetje raar. Mijn haar zit ook niet geweldig, maar ik wilde toch de foto's delen.



The pattern itself is very basic with very little sewing directions. You have to draw the pattern pieces yourself. The measurements are given in a illustration. The pattern has directions for different kind of ornaments like the bird and a 'knot of fabric'. 
I was inspired with the 3rd view, but didn't want to make a knot because it would be too bulky with velvet. Instead I drafted a bowlike thingy. The head entrance is very small, therefore I cut away some fabric to make it fit my head.

Het patroon is erg eenvoudig met zeer summiere instructies. De patroondelen teken je zelf op basis van een illustratie waarin de afmetingen staan aangegeven. Het patroon heeft instructies voor verschillende versiersels zoals een vogeltje en 'stuk stof met een knoop'. Ik werd geïnspireerd door de 3e versie, maar wilde geen knoop in een stuk fluweel maken, omdat dat veel te dik is. Daarom heb ik een strikachtig dingetje getekend. De opening is nogal klein en die heb ik iets vergroot zodat ie op mijn hoofd past. 


I wanted to line the beret because it's a neater finish. I used a houndstooth lining. Also because you have to cut away a lot of fabric and the unfinished edges are leaving small fluffs of fabric. I thought it's better to leave the edges behind a lining. 

De baret heb ik gevoerd omdat dat netter lijkt. Ook omdat je veel stof wegknipt en deze nog als pluist. De voering heeft een pied-a-poule motief.


Because I wanted this beret to be versatile I decided to make the decoration removable. That's why I pinned it to the beret with a safety pin. The fabric is  quite thick, so I decided to line the pieces with houndstooth lining fabric. You can remove both pieces and turn it backwards to give the beret another look.

Ik wilde graag kunnen variëren met deze baret. Dus besloot ik de decoratie niet vast te naaien, maar met een veiligheidsspeldje te bevestigen. De stof is vrij dik dus de verschillende onderdelen heb ik gevoerd. Beide onderdelen kun je loshalen en omdraaien zodat je daar ook mee kan variëren.


I wore the beret with my Sew for Victory blouse and my black suspender skirt. 

De baret heb ik gecombineerd met mijn Sew for Victory blouse en mijn zwarte rok met banden.


I'm thinking about making other ornaments using different colors and shapes so I can vary from time to time! Oh and my next one will be in another color, so you can see more of the details!

Ik denk dat ik meer van dergelijke versieringen ga maken in verschillende kleuren, zodat ik nog meer kan afwisselen! Oh, en mijn volgende baret wordt in een andere kleur, zodat je meer van de details kan zien!

12 comments:

  1. Wow, your outfit looks great!

    ReplyDelete
  2. Lovely beret. I like the lining and the removable reversible bow. Such a great idea. I do like the bird decoration.

    ReplyDelete
    Replies
    1. A beret with a bird is definitely something I want to try in the future.

      Delete
  3. I love berets, they instantly add a touch of chic to an outfit. Yours looks great. I like the little detail. Very cute.

    ReplyDelete
  4. I think it turned out really nice! I love the idea of having multiple interchangeable accessories for it. That will make it so versatile!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks :)I wanted to get the most out of it!

      Delete
  5. Oh, I love that! Berets are small, it can't be that hard right? I might try it!

    ReplyDelete
  6. I like your version! I made the bird one a few months ago. The head size of the pattern certainly is small, lol, I need to remake it a little bigger as it keeps popping off my head.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks! I like your version too!

      Delete

Thank you so much for leaving a comment! I really appreciate it!