6.7.13

Collar or no collar?

After a night of sleep I decided to remove the collar, make face and add a separate bow. I also asked my boyfriend what he liked better, collar or no collar? And he agreed with me, the collar has to go! He agreeing with me doesn't happen often!

Na een nachtje slapen heb ik besloten om toch de kraag eraf te halen. In plaats daarvan heb ik een beleg gemaakt en een losse strik. Ik heb ook aan mijn vriend gevraagd wat hij mooier vond. En hij was het met me eens, de kraag moest eraf. En dat gebeurt niet vaak, dat hij het met me eens is!



This is the dress with collar. I don't know what it is, but I think the black collar is too much compared with the fabric of the dress. Also the black fabric is quite stiff, so it's hard to get a nice bow. 

Dit is de jurk met kraag. Ik weet niet wat het is, maar ik denk dat het zwart te overheersend is vergeleken bij de rest van de jurk. Ook is de zwarte stof een beetje stug, dus is het lastig om een mooie strik te maken.

Source
This is the dress I found on  Etsy and inspired me. It has a lovely V-neck and two cute bows.

Dit is de jurk die ik op Etsy vond en mij inspireerde. Het heeft een mooie V-hals en twee schattige strikjes.



And this is my dress without the collar. I like it much better this way. If I had enough fabric I could have made a collar of the floral fabric, as the Lutterloh illustration has. But I only have a few scraps left.

Maybe I will add a second bow, I'm not sure yet. 

I just used a black belt for the picture, but I want to make a bigger one

En dit is de jurk zonder de kraag. Ik vind het zo veel beter. Als ik genoeg stof over had gehouden ,dan had ik de kraag nog uit de bloemenstof kunnen maken, maar ik had slechts enkele stukjes over.

Misschien dat ik nog een tweede strik ga toevoegen.

Ik heb voor de foto een zwarte riem gepakt, maar ik wil eigenlijk een bredere maken.


What do you think?
Wat vinden jullie?

EDIT: This morning I woke up and knew what was missing. Although the second version of the neckline is better there is still something missing. You will see what it is when I will show you the finished dress!

EDIT: Vanmorgen werd ik wakker en wist ik wat nog miste. Alhoewel ik de 2e versie van de halslijn een stuk beter vind, mist er naar mijn idee nog iets. Ik laat het zien wanneer ik de jurk af heb en een blogje erover ga schrijven!

4 comments:

  1. I ageree - without collar the dress looks much better. It is nice dress btw...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks! I'm still not happy with it. But I came with a resolution when I woke up this morning :)

      Delete
  2. I like your dress without the black collar too. I shall tell you what is missing:). Some rhinestones:))

    ReplyDelete
  3. Also, maybe you might add a buckle. It is a beautiful dress. The material looks light like chiffon. Just lovely!

    ReplyDelete

Thank you so much for leaving a comment! I really appreciate it!