15.7.13

Meeting Joanna

The last couple of months I've been emailing a lot with a blogger from the US and this resulted in a lovely day in Utrecht. Joanna (Dividing Vintage Moments) had planned  a holiday in the Netherlands and when she discovered I live in the Netherlands we thought about meeting each other. But besides writing about meeting up we also wrote about interests like sewing and vintage. Somehow we started writing about vintage hair styling and ended up writing about Madame de Pompadour

De afgelopen maanden heb ik veel contact gehad met een blogger uit de VS. En dit heeft geresulteerd in een geweldige dag in Utrecht. Joanna (Dividing Vintage Moments)  had haar vakantie in Nederland gepland en toen ze erachter kwam dat ik uit Nederland kom ontstond het idee om elkaar te ontmoeten. We mailden over hoe en wanneer we elkaar konden ontmoeten, maar ook over onze interesses zoals vintage en naaien. Op een zeker ogenblik hadden we het over vintage haarstijlen en kwam Madame de Pompadour ter sprake.


We both wanted us hair styled by Robin, the owner of Madame de Pompadour and the idea originated to meet at the hair salon, have a lunch and visit some vintage shops. And this happened last wednesday! And I loved it, I had such a wonderful day! 

We wilden beide ons haar laten stylen door Robin, de eigenaresse van Madame de Pompadour. Het leek ons een goed idee om elkaar in de salon te ontmoeten en ons haar daar te laten doen. Daarna konden we lunchen en nog een beetje winkelen. En dit heeft allemaal afgelopen woensdag plaats gevonden! En het was superleuk!

@ Madame de Pompadour

So we started our day at the hair salon. I wanted a 30s inspired hairstyle and Joanna went for a fabulous 40s hairdo. What can I say? Robin really knows her stuff! She's a very good hairdresser/hair stylist! She really takes her time and the salon looks so nice!  I can really recommend her to everyone who wants their hair cut or wants vintage styled hair. She really is amazing!

We startten onze dag bij de haarsalon. Ik wilde graag jaren 30 krullen en Joanna ging voor een jaren 40 kapsel. Wat kan ik zeggen? Robin is een echte vakvrouw! Ze heeft echt supergoed werk geleverd! Ze neemt echt de tijd voor je en de salon ziet er erg mooi uit! Ik kan haar zeker aan iedereen aanbevelen. Voor vintage gestyled haar, maar ook voor een knipbeurt. Ze is echt super!

Shop with antique/vintage postcards 

When we were ready, we did some shopping and had a lunch. We visited a little shop with vintage/antique postcards and photographs. We had a really good time in the shop and we both bought some lovely postcards and photo's. We grabbed a lunch at the Springhaver Theater and then we realised we didn't have much time left to visit some vintage shops. So we wandered a bit around and took some pictures of our new hairdos. 

Toen we klaar waren, gingen we winkelen en ergens lunchen. We kwamen langs een klein winkeltje met oude ansichtkaarten en foto's. Het was een knus winkeltje en we zijn hier beide goed geslaagd. Daarna gingen we naar het Springhaver Theater om te lunchen. Daar realiseerden we ons dat we niet echt tijd meer hadden om nog meer winkels te bezoeken. Dus we besloten om nog een beetje rond te lopen en foto's te maken. 

Springhaver Theater

Joanna is so nice and generous! She really spoiled me! She brought so many presents from the us. Lots of vintage sewing notions, like zippers and buttons. I also got some Hug Snug seam binding, something (as far as I know) which is not available in the Netherlands. And she also brought me my favourite foundation, my shade has been discontinued for some time now.

Joanna is echt heel aardig en zo gul! Ze heeft me echt verwend! Ze heeft veel cadeautjes vanuit de VS voor me meegenomen. Veel vintage fournituren zoals knopen en ritsen. Maar ook Hug Snug band, zover ik weet niet in Nederland te koop. En ze heeft mijn favoriete foundation meegenomen, aangezien mijn kleur niet meer in Nederland te verkrijgen is.


I also received a sewing book from the 30s, a vintage and a reproduction sewing pattern, some knitting magazines and a 50s edition of Vogue. I told you she really spoiled me!

Ik heb ook nog een naaiboekje uit de jaren 30, naaipatronen, breiblaadjes  en een editie van Vogue uit de jaren 50 van haar gekregen. Ik zei toch dat ik verwend ben door haar!  


I had a blast of a time! And hopefully we will meet again!
Ik vond het echt superleuk! En hopelijk ontmoeten we elkaar weer!

16 comments:

  1. Oeh ik ben verliefd op Joanna's jurk! En je haar zit prachtig! Ik moet ook echt eens langs Robin, ik zie regelmatig zulke mooie kapsels bij haar vandaan komen

    ReplyDelete
  2. Wow, it seems as if you had a great day. And what a great hair salon is this? I wish something like this would be anywhere close here as well. She did a fantastic job, your hair looks so wonderful.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks! We definitely had a great day!

      Delete
  3. What a perfect day! Your hair and outfits looked wonderful.

    P x

    ReplyDelete
  4. Oh so much fun!!! I also really love the little brush we picked up. I am glad we bought it. Your hair was just perfect and what a memorable day we had. Too bad we did not make it to the clothing shop. Next time!!! So glad you like the presents. I know you will find good uses for them:)))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yes, next time we have to go to some vintage clothing shops!

      Delete
  5. Looks like a fantastic day out and how nice to meet up with a fellow blogger from such a long way away. Your hairstyles look great. She gave you some lovely presents.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks! It's great to meet other bloggers!

      Delete
  6. This post warms my heart so much! You're both people I consider dear online friends, and it's so neat to see you in the same photos, taking in the vintage scene and having a marvelous time together! Joanna is such an awesomely lovely person (as are you, dear Anthea), and I bet it was an absolute joy to get to spend time in person with her.

    ♥ Jessica

    ReplyDelete
  7. o, ziet er leuk uit zeg, zo gezellig! En jullie haar! Ge-wel-dig!

    ReplyDelete
  8. This great. You two had a nice time. I said at Joanna's blog. I was in Holland before 2 years and for 2 weeks I m coming in Belgium and I will be in Holland for two days. Really like your country, I have family there.
    You are so beautiful, and dressed so lovely both.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Enjoy your stay in Belgium and Holland!

      Delete

Thank you so much for leaving a comment! I really appreciate it!