15.8.13

Another sewing update

Since my last post I've been working on both the Lutterloh dress pattern/muslin and the playsuit. Because I made quite some progress, I thought I would give you another sewing update.

Sinds mijn vorige post heb ik gewerkt aan zowel het patroon van de Lutterloh jurk/proefmodel als de playsuit. Omdat ik redelijk heb kunnen doorwerken, wilde ik nog een update geven over deze projecten.


Let's start with the playsuit. It consists of 3 pieces, so far I've almost finished the top and the shorts. There is only some hand sewing left on both pieces. 

Als eerste de playsuit. De playsuit bestaat uit 3 onderdelen, en tot nu toe ben ik bijna klaar met het topje en het broekje. Het enige wat nog moet gebeuren is de afwerking en dat moet met de hand gebeuren.


I already prepared (tracing, adding length) the patterns of the skirt. Tomorrow I will cut out the fabric of the skirt and start sewing. Hopefully I can show some pictures of the finished garments next week!

De rokpatronen zijn voorbereid (overgetrokken en verlengd). Morgen wil ik alles uit gaan knippen en beginnen met het naaien van de rok. Hopelijk kan ik volgende week wat foto's van het eindresultaat tonen!

Left sleeve: version 1, Right sleeve: version 2
In my previous post I blogged about some alterations I wanted to make to improve the pattern of the Lutterloh dress. I managed to make all the alterations and I added to skirt to the bodice. 
There are only a few minor alterations I want to make and then it's time to start actually sewing the dress.

In mijn vorige bericht schreef ik over een aantal aanpassingen die ik wilde maken aan het patroon van de Lutterloh jurk. Het is gelukt om dit aan te passen en ik heb nu ook de rok aan het lijfje bevestigd. Er zijn nog een paar kleine dingetjes die ik wil aanpassen en dan wordt het tijd om  met de 'echte' jurk aan de slag te gaan.

Alterations I want to make:
- The band of fabric below the puffed sleeve is a bit too small; I want to expand the heigth
- Take in the waist and hips a little (I lost some weight and I thought the amount ease would still be fine, but in the end I think taking it in will make the dress fit me better)

Aanpassingen die ik wil gaan doen:
- De band aan de onderzijde van de mouw is een beetje te smal; deze wil ik verbreden
- Innemen van de zijnaden (Ik ben wat afgevallen en ik dacht dat het wel mee zou vallen, maar de jurk zit nu wel erg ruim)



I have this soft pink floral fabric in my stash and I think it's perfect for the dress. Because it's a thin cotton fabric I want to line the dress. 


Ik heb nog een mooi bloemenstofje in mijn lappenkast liggen en ik denk dat het perfect is voor de jurk. Omdat het stofje wel wat dun is wil ik een voering maken voor de jurk. 

It's been a while since I finished my last sewing project and it feels good to see finally some progress!

Het is een tijdje geleden dat ik weer iets af had en het voelt goed om eindelijk weer wat voortgang te zien!

16 comments:

  1. The dress fabric is gorgeous, can't wait to see it finished. I think the playsuit is going to look super.

    ReplyDelete
  2. Leuk leuk leuk! Allebei! Ik ben super benieuwd naar de jurk als hij af is :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ik ook! Ook al heb ik het proefmodel aangehad, ik vind het toch lastig om er een duidelijk beeld van te krijgen.

      Delete
  3. You have been making a lot of progress! I love how your muslin is turning out and the fabric is a lovely print. I can't wait to see how you progress. I also hope you are able to get in a couple of days of wearing your playsuit! It's been rather chilly here!

    ReplyDelete
    Replies
    1. The weather is a bit chilly here too! I'm afraid I don't get much wear out of it. At least it will be ready for next summer!

      Delete
  4. These are truly some of the prettiest floral fabrics I've seen in ages. The pink one made me smile in delight (pink being my all-time favourite colour) and the multi-coloured floral on that soft taupe background is so stunning, I wish I could have it for my bedspread - and maybe some curtains...actually, there's not much I would happily use it for it. :)


    ♥ Jessica

    ReplyDelete
    Replies
    1. I love floral fabrics, especially with roses! I could make tons of dresses with floral fabric!

      Delete
  5. Your dress is going to look just beautiful! That floral fabric is so lovely. I really admire how much work you've put into your muslin. Looking forward to seeing it finished!

    ReplyDelete
  6. Thanks Danielle! When drafting my own patterns I just want to be sure and always make a muslin.

    ReplyDelete
  7. I absolutely love the collar on your top! The fabric for your dress is beautiful, good luck with it.

    ReplyDelete
  8. I love the top of the playsuit! Looks gorgeous!

    ReplyDelete
  9. Dat ziet er al heel mooi uit. Het stofje vind ik heel leuk !!
    Succes.

    ReplyDelete

Thank you so much for leaving a comment! I really appreciate it!