4.8.13

It's time for an update

I haven't been much online lately. I also haven't spent much time in my sewing room. It was way too hot and I also was suffering from pretty heavy side affects of my new medication. But since yesterday I'm feeling better. With a fan in my sewing room and only spending time there in the morning it is kind of doable. This way I was able to work a bit on a few sewing projects. Luckily the weather is changing next week, with milder temperatures.

Ik ben niet veel online geweest de afgelopen tijd. En ook heb ik weinig achter de naaimachine gezeten. Het was veel te warm en ik had nogal last van de bijwerkingen van mijn nieuwe medicijnen. Sinds gisteren voel ik me gelukkig weer wat beter. Het is in mijn hobbykamer 's ochtends nog wel te doen en een ventilator doet ook een hoop goed. Dus ik ben weer rustig aan begonnen met een paar projecten. Gelukkig wordt het binnenkort wat koeler.



So, what have I been doing? First I still haven't found any lace or fabric suitable for the blouse I wrote about in my last blogpost. Therefore I picked up another project from my sewing list. It's the Lutterloh dress. I drafted the pattern and made a muslin of the bodice. There are a couple of issues I have to take care of:

- neckline too thight
- sleeve is too long and too wide and has too many gathers at the lower part
- yoke too wide around my waist

Waar ben ik mee bezig geweest? Als eerste heb ik nog steeds niet geschikte stof en/of kant gevonden voor mijn blouse uit mijn vorige post. Daarom ben ik met wat anders van mijn lijstje van start gegaan. Ik ben begonnen met de Lutterloh jurk. Ik heb het patroon getekend en ik heb een proefmodel van het lijfje gemaakt. Er zijn een aantal punten die ik wil veranderen:

- de hals zit te strak
- de mouw is te wijd te lang en heeft teveel plooitjes
- tussenstuk zit te los om mijn taille



This means I have to alter the neckline and draft a new collar. I also need to draft a new sleeve pattern.
I hope I can fix the yoke with the current pattern. Otherwise I have to draft a new yoke and a skirt pattern. When I finished drafting the yoke and skirt, I realised I could do things better in another way. But I wanted to test if this would work as well. Let's see if I can make it work.

Dit betekent dat ik de halslijn moet aanpassen en een nieuwe kraag moet tekenen. Ook moet er een nieuw patroon van de mouw komen. Ik hoop dat ik het 'probleem' met het tussenstuk kan oplossen. Anders moet ik een nieuw rokpatroon en een nieuw tussenstuk tekenen. Toen ik bijna klaar was met de patronen, bedacht ik me dat er een betere manier was. Maar ik wilde kijken of dit ook werkte. We zullen zien of ik er wat van kan maken.



And there is also a project which wasn't on my list. I came across the image of the pattern envelope when I was looking on Pinterest. It's a 3 piece playsuit (Advance 3483).
I know they can be quite expensive, but I loved it so much I couldn't resist clicking on the picture to get to the source. It was listed in an Etsy shop. I saw it wasn't sold yet, that it was reasonable priced and it was in my size! Yay for me! I bought it straight away!

En er is ook een project dat niet op mijn lijstje stond. I kwam de afbeelding van het patroon op Pinterest tegen. Het gaat om een patroon van een driedelige playsuit (Advance 3483). Dit soort patronen kunnen vrij prijzig zijn, maar ik kon de verleiding niet weerstaan en klikte op het plaatje om bij de bron te komen. Het patroon werd aangeboden in een Etsy winkel. Het was nog niet verkocht, de prijs was goed en het patroon was in mijn maat! Jeej, voor mij! Ik heb het patroon meteen gekocht!

Source

Too bad I didn't found this pattern earlier, because with the current  temperatures I would have lots of wear out of it.

Jammer dat ik het patroon niet eerder tegenkwam, want met het huidige weer had ik het vaak kunnen dragen.

I started with the top, next will be the shorts and the skirt will be last. I can't wait to show this cute outfit when it's all finished! 

Ik ben begonnen met het topje, daarna wil ik het broekje maken en als laatste is de rok aan de beurt. Ik kan niet wachten tot het klaar is!

16 comments:

  1. Oh wat leuk dat je die hebt gekocht! Ik zit ook al de hele tijd te kijken naar die jaren 40 zomer setjes, ze zijn zo leuk! Ik ben echt heel erg benieuwd!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ik vind ze ook helemaal geweldig!

      Delete
  2. The playsuit pattern is a great find, how good that it was your size and priced well. It is just the right kind of outfit for this weather. Hope you keep feeling better.

    ReplyDelete
    Replies
    1. I hope I finish it in time so I can profit from it during this summer!

      Delete
  3. Oh what a cute playsuit! I can't wait to see what you make of it. I just love the idea of a skirt to wrap around shorts. I have a playsuit pattern too but I think it will end up for something for next year. I hope you can get back to your normal self and feel well again. I just love what you are doing so far on your muslin. It looks so professional!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks! Although there are some fitting issues I'm glad with the result of my first muslin.

      Delete
  4. I love to see the difference between pattern envelope illustrations and the actual garment- they're often so different! I couldn't picture myself in the dress in the drawing, but your muslin is looking really cute, and very wearable. Looking forward to seeing your finished versions of both dress and playsuit :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. It can be very hard to imagine what a garment will look like from a illustration. Especially when the proportions of the women are drawn in a way which is not realistic at all!

      Delete
  5. That playsuit is adorable, what a great find! Can't wait to see it when youre finished.

    ReplyDelete
    Replies
    1. I'm very glad with it! I don't think I will use the pattern only once!

      Delete
  6. I hope you start to feel better. I love the playsuit.. its so cute

    ReplyDelete
  7. That playsuit is so awesomely cute and fun! If your house is well insulated/heated in the winter, you could always wear it just at home some days until summer returns again. I do this sometimes with vintage sundresses during the long Canadian winter.

    Big hugs & cheerful Tuesday wishes,
    ♥ Jessica

    ♥ Jessica

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha, that would be a great idea!

      Delete
  8. OOOh, I can't wait to see this made up! So cute! And I love the second vintage pattern, perhaps you can make it up for next summer?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Well, of course I couldn't wait so I started sewing the playsuit :)

      Delete

Thank you so much for leaving a comment! I really appreciate it!