3.9.13

Lutterloh 121, fall for cotton and facebook

I decided to join the Fall for Cotton sewing challenge hosted by Tasha (By gum, by golly) and Rochelle (Lucky Lucille). The challenge is to sew something using 100 % cotton fabric. Since I was planning on using a cotton fabric for the Lutterloh 121 dress I thought it would be perfect for the challenge. And this way I can stick to my current sewing plans. So I just had to join.

Ik heb besloten om mee te doen met de Fall for Cotton challenge. Deze uitdaging wordt georganiseerd door Tasha (By gum, by golly) en Rochelle (Lucky Lucille). Het is de bedoeling om uitsluitend gebruik te maken van katoen. Omdat ik al van plan was om katoen te gebruik voor de Lutterloh 121 jurk leek het me leuk om mee te doen. En ik hoef mijn planning niet aan te passen. Dus ik moest me wel aanmelden.  


If you're curious about the progress of the Lutterloh 121 dress, you can read more about it on my facebook page. I try to photograph the progress in detail and each photo gets a discription about what I did. 

Als je benieuwd bent naar de voortgang van de jurk, dan kun je hierover meer op mijn facebook pagina lezen. Ik probeer elke stap zo goed mogelijk te documenteren met foto's en een korte beschrijving van wat ik heb gedaan.


I know I don't often write in detail about the progress, but I discovered it's a fun way to document how a garment is coming together. I'm trying to get clear pictures but I know that can be quite a challenge. I hope I will improve my photographing skills to get sharper pictures.

Ik weet dat ik niet vaak in detail schrijf over de voortgang, maar ik ben erachter gekomen dat het leuk is om elke stap vast te leggen en om te zien hoe een kledingstuk vorm begint te krijgen. 
Ik probeer zo scherp mogelijke foto's te maken, maar ik merk dat dat soms wel lastig kan zijn. Ik hoop dat ik dit gaandeweg kan verbeteren.


Click here to visit my facebook page.
If you have any questions or suggestions, please let me know :)

Klik hier om naar mijn facebook pagina te gaan.
Als je nog vragen of suggesties hebt, laat het me weten :)

3 comments:

  1. Excited to see all the progress!

    ReplyDelete
  2. Your fabric looks absolutely gorgeous! I can't wait to see your finished garment :)

    ReplyDelete
  3. I simply cannot get enough of that endlessly pretty rose print fabric. It is perfection and I know you're going to look amazing in it, honey.

    Happy start of September!
    ♥ Jessica

    ReplyDelete

Thank you so much for leaving a comment! I really appreciate it!