12.11.13

I think I reached a decision

Thank you all for commenting on my last post! It was of great help! At least fabric wise! I couldn't choose between both sewing patterns, so I decided to make them both.  

Bedankt allemaal voor jullie reacties op mijn laatste bericht! Het heeft me zeker geholpen! Tenminste wat stofkeuze betreft. Want ik heb niet kunnen kiezen tussen de patronen. Daarom wil ik ze beide gaan maken.

I want to start 'easy', that means, choosing the pattern which is closest to my measurements.

Ik wil 'makkelijk' beginnen, dit betekent dat ik als eerste het patroon wil gebruiken dat het beste bij mijn maten past.

Anthea's vintage coat project 1

I decided to go with the burgundy fabric. I really adore this color and it goes very well with my fall and autumn wardrobe. This weekend I also remembered my trip to Dublin with my boyfriend 5 years ago. 
We strolled across the city and came across a store which sells beautiful coats and suits. They even made custom made coats and suits. The shop window had a lovely tailored coat in burgundy. It was way too expensive for me otherwise I would have bought it straight away. This coat made me realize I wanted to sew my own tailored coat someday. 

This first coat I want to sew will be a tribute to our very first trip together as a couple and that beautiful coat I saw. Wow, now I sound a bit sentimental! ;) But it's nice that a sewing project has it own story, isn't?

It's funny how a topic about choosing fabrics can lead to such memories.

Ik heb besloten om voor de donkerrode stof te gaan. Het is een mooie kleur en het combineert goed met mijn herfst- en winterkleding. Dit weekend herinnerde ik me de reis naar Dublin die ik met mijn vriend maakte, zo'n 5 jaar geleden. We liepen door de stad en kwamen langs een winkel waar ze prachtige jassen  en pakken verkochten. Ze maakte eventueel de kleding voor je op maat. In de etalage stond een paspop met een prachtige wijnrode winterjas. Hij was veel te duur voor mij, anders had ik meteen een gekocht. Deze jas bracht me destijds op het idee om ooit mijn eigen winterjas te maken. 

Dus de eerste jas die ik wil maken is een eerbetoon aan onze eerst reis samen en aan de jas die ik destijds zag. Ok, nu klink ik wel een beetje sentimenteel ;) Maar het is leuk als een naaiproject zijn eigen verhaal heeft, toch?

Het is grappig dat een onderwerp als het uitkiezen van de stof bepaalde herinneringen weer terug kan brengen.

Anthea's vintage coat project 2

I don't know, but somehow I imagined a lighter fabric for this coat. I love pink and I think I have some wardrobe pieces which goes very well with this color. 

Op de een of andere manier vind ik dat bij dit patroon een lichtgekleurde stof hoort. Roze vind ik een mooie kleur en ik denk dat ik mogelijkheden heb, om deze kleur te combineren met mijn kleding die ik al heb.

I'm not sure if I'll be able to finish this coat this year, because it would be my 3rd coat in a row. But maybe I should draw inspiration from Beccie of Sew Retro Rose, who was able to sew 3 coats in a very short time.

Ik weet niet zeker of het lukt om beide jassen deze winter te maken, want het is de 3e jas die ik dan zou maken. Maar misschien moet ik me laten inspireren door Beccie van Sew Retro Rose. Zij was in staat om 3 jassen te naaien in een zeer korte tijd. 

First I need to finish the coat I'm making for my mother in law and then I'll be back with more posts about my vintage coats adventurs. 

Eerst, ga ik de jas voor mijn schoonmoeder afmaken en dan zal ik me weer bezighouden met deze jassen.

8 comments:

  1. Congrats on your decisions! How smart to sew a burgundy memories-coat, that will ensure that you'll love it even more! The pink is nice too, and I can't wait to follow along in the process. I hope you'll post some construction details, that's always very interesting :) Good luck! (not that you need that, but you know :P)

    ReplyDelete
    Replies
    1. With at least 2 coat sewing projects there will be a lot to share about. I'm also thinking about comparing 'modern' coat making (coat for my mother in law) with more 'traditional' coat making (the vintage coat(s) I want to make).

      Delete
  2. What a fantastic idea!!! Sometimes that right choice isn't one, but both and I love that you opted for such with this decision. Beautiful colour choices - it's wonderful to see lighter and more vivid hues used for classic winter coats like this. I can already picture how gorgeous they're both going to look.

    ♥ Jessica

    ReplyDelete
    Replies
    1. I'm such a bad decision maker, so making two coats gives me more options :)

      Delete
  3. A great plan to make them both as they are both lovely patterns. Like your story about the burgandy coat.

    ReplyDelete
  4. Bravo for making a beautiful decision! I like the way you think- if you can't decide between two, just make them both! :) I love the burgundy/cranberry color- that will certainly make a gorgeous coat. I look forward to seeing your finished work. You are really causing me to want to make my own winter coat now! I'm a very new sewist though, so it would be quite an undertaking.

    ReplyDelete
    Replies
    1. I think it's good to wait for the right moment to start with sewing coats. Those are big projects and can be intimidating. I wanted to sew a coat like 5 years ago, but now I feel ready enough to pull it off. Well, I still need to see the result of course, but I don't feel scared anymore about such a huge project.

      Delete

Thank you so much for leaving a comment! I really appreciate it!