6.12.16

Finished: Late 40s Sleevelss Pullover

Hi!

(See for Dutch text below)


Some months ago I finshed another knitting project, but never got around to blog about it. And that's a pity because I'm quite pleased with how this project turned out.




The pattern is from 1948s and is a supplement of a Dutch women's magazine called Libelle which I found at a fleamarket some years ago. I used Drops Nepal, a yarn I already had in my stash. It's a bit chunkier then the pattern suggested, but I think it gives the V-shapd stripes more definition. 



Besides using a chunkier wool I did change the pattern a little. I had only a few skeins and had to be economical to make sure I wouldn't run out of wool too soon. The sleeveless pullover originally has a closure on one side seam and shoulder seam, which I ditched to save some yarn. 


The V-shaped stripes are a nice detail. What I liked about this pattern is that it's very easy to make. The used stitches are simple and you don't need to knit separate bands for the armescyes and neckline. So, after knitting the front and back pieces you only need to block, weave in the loose threads and sew the pieces together and then you're finished. Such a difference compared to some of the other knitted pieces I made in the past.


I would love to make more sleeveless pullover. Because there aren't any sleeves involved it knits up much quicker than a cardigan. Perfect to knit in between bigger or more complicated projects. 


And it's a great addition to my wardrobe :)Since I'm quite a chilly person I'm unable to wear blouses during winter unless I cover myself up with a cardigan or pullover. A sleeveless pullover is perfect to wear blouses and actually see a litlle more of them. 




Hallo!



Een aantal maanden geleden was ik alweer klaar met een breiwerk, maar het was nog niet gelukt om hierover te bloggen. En dat is best jammer, want ik ben heel tevreden met het resultaat.



Het patroon komt uit 1948 en is gepubliceerd in Libelle's Haken & Breien. Dit blad heb ik ooit eens gevonden op een vlooienmarkt. Ik gebruikte voor dit project wol van Drops (Nepal). Deze wol is wat dikker dan wordt geadviseerd in de patroonbeschrijving, maar maakt de V-vormige strepen meer uitgesproken.



Ik heb het patroon een beetje aangepast, omdat ik niet zoveel wol had en dus een beetje efficiënt moest zijn. Dit mouwloos truitjes heeft officieel een sluiting in een zij- en schoudernaad. Deze heb ik achterwege gelaten, zodat ik meer wol overhad. 



De V-vormige strepen zijn een mooi detail. Wat ik fijn vond aan dit patroon is dat het heel eenvoudig is om te maken. De steken zijn simpel en je hoeft de banden rondom de armsgaten en halslijn niet apart te breien. Dus als je klaar bent met het breien van het voor- en achterpand hoef je het alleen nog maar op te spannen, draadjes weg te werken en in elkaar te naaien. Dat is een behoorlijk verschil vergeleken met andere breisels die ik eerder heb gemaakt.



Ik zou graag meer van dit soort mouwloze truitjes willen maken. Omdat je geen mouwen hoeft te breien gaat het vrij snel en is het dus ideaal om tussen grotere/ingewikkeldere projecten door te doen. 

Daarbij vind ik het een fijne toevoeging aan mijn kledingkast :) Aangezien ik een behoorlijke koukleum ben kan ik gedurende de winter geen blouses dragen zonder mezelf in te pakken met een trui of vest. Dit is dan de ideale uitkomst waarbij je iets meer van de blouse ziet.


3 comments:

  1. Fabulous knit and oh-so-40s! I love the colour and the stripes are such a lovely detail. xx

    ReplyDelete
  2. Wat een prachtige outfit zo! Mooie kleur en zo te zien past 'ie perfect :)

    ReplyDelete
  3. It looks super. Such a lovely pattern.

    ReplyDelete

Thank you so much for leaving a comment! I really appreciate it!